پست نهایی در خصوص سامانه آخر هفته ! بلاک پس از خروج !

 

با یاد و نام خدا ؛ عرض سلام و  وقت بخیر دارم خدمت تک تک همراهان عزیز هواشناسی مستقل استان مازندران

 

خب ؛ برای پنجشنبه شاهد آسمانی قسمتی ابری تا نیمه ابری گاهی ابری با احتمال مه و بارش های پراکنده خواهیم بود . اما با نفوذ سردچال ، از ظهر و بعد از ظهر پنجشنبه از غرب استان شاهد تراکم ابر ، بارش های رگباری ( در برخی نقاط شدید ) ، وزش باد نسبتا شدید ( در برخی نقاط با تندباد های شدید ) ، کاهش ملموس دما و احتمال تگرگ و رعد و برق خواهیم بود که این شرایط تا شامگاه پنجشنبه به شرق استان خواهد رسید . بارش ها 2 بخشی هستن . بخش اول از ظهر و بعد از ظهر پنجشنبه تا شامگاه پنجشنبه از غرب به شرق استان . بخش دوم از بامداد تا بعد از ظهر جمعه از غرب به شرق استان که بارش های بخش دوم قوی تر و با سرما محسوس تری همراهی میشه . بارش های این سامانه بعد از ظهر نهایت شامگاه جمعه در نیمه غربی و شامگاه جمعه نهایت بامداد شنبه در نیمه شرقی استان به اتمام میرسه . بعد این سامانه تا حداقل چند روز پدیده به خصوصی رو انتظار نداریم .

 

هشدار (1) : به سبب وزش باد ، اقدامات لازمه جهت جلوگیری از خسارات احتمالی صورت گیرد . باغداران عزیز نسبت به محصولاتشون در برابر باد توجه داشته باشند .

هشدار (2) : محور های کوهستانی استان خاصه گردنه ها ، طی این مدت به سبب مه و بارش برف ، لغزندگی معابر رو خواهند داشت .

هشدار (3) : به علت وزش باد ، دریا طی این مدت توفانیست و اصلا شرایط برای فعالیت های دریایی مساعد نیست ؛ چرا که ، ارتفاع موج ممکنه بعضا به بیش از 2 متر هم برسه .

هشدار (4) : به دلیل شدت بارش ها ، طی این مدت در برخی نقاط جلگه آبگرفتگی معابر رو انتظار داریم .

 

اما بریم سر برف :::

 

اواسط بامداد جمعه ، سطح برف به 500 متر میرسه . برای ارتفاعات 250 تا 500 متر ، طی روز جمعه شاهد مخلوط باران و برف و یا برفابه گاهی برفی خواهیم بود .

برای عباس آباد ، چالوس ، نوشهر و تا حدی آمل   در گذر صبح به بعد از ظهر جمعه   احتمال مخلوط باران و برف و یا برفابه   با   شانس ضعیف برف   رو پیش بینی می کنیم .

برای آمل ، جنوب بابل ، قائمشهر ، ساری ، جنوب میاندرود ، نکا ، بهشهر و گلوگاه   در گذر اواخر صبح به شامگاه جمعه   احتمال مخلوط باران و برف و یا برفابه   با   شانس ضعیف برف   رو پیش بینی می کنیم .

در نقاط مذکور هر چی به سمت جنوب در محدوده جلگه پیش میریم ،برف غالب تر خواهد شد . در کل در نواحی شرقی نقاط مذکور به دلیل بارش بهتر و نقاط غربی به دلیل سرما بهتر ، وضعیت برف بهتر خواهد بود .

همونطوری که میدونین منظور از برفابه ، برف آبداری هست که احتمال نشستنش کمه و منظور از برف ، برف خشکی هست که احتمال نشستنش قویه .

احتمال ضعیف مخلوط باران و برف و یا برفابه رو برای   رامسر ، تنکابن و نور پیش بینی می کنیم .

برای سواحل نیمه شرقی ؛ حدفاصل ، محمودآباد تا شبه جزیره میانکاله ، شانس تگرگ محتمل تر هست .

اگه بخوایم برای ارتفاعات میان دست شهری رو مثال بزنیم می تونیم به کلاردشت اشاره کنیم که برای بعد از ظهر و شب پنجشنبه برف متناوب هست اما از بامداد تا بعد از ظهر جمعه در اکثر ساعات برفیست که میتونه برف خوبی هم روی زمین بشینه .

اگه بخوایم برای دامنه ها شهری رو مثال بزنیم می تونیم به شیرگاه اشاره کنیم که از صبح جمعه به بعد به تناوب مخلوط باران و برف و یا برفابه به تدریج برفی رو پیش بینی می کنیم که در صورت یاری کردن شدت بارش ، ممکنه برف سبکی هم روی زمین بشینه .

 

اوج ریزش ها طی این مدت در دریا غربی و جلگه نیمه شرقی استان پیش بینی میشه .

 

در زیر هم تجمع بارش و بارش برف رو از دید مدل ECMWF ملاحظه می فرمائید :

 

 

 

عزیزان ؛ ممنون میشیم در وب ما عضو شوید ، نظر دهید و در مباحث عمومی هواشناسی ما شرکت کنید و هوای دیارتون رو گزارش کنید . چون خیلی مطالب هم اونجا گفته میشه . منتظر پاسخ گویی به سوالات شما در بخش نظرات هستیم .

 

با ما همراه باشید .

 

ˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇ

 

برای مشاهده کانال هواشناسی استان مازندران بر روی آی پایین کلیک کنید .

 

 

 


هواشناسی بابلسر فورکا بارش ,استان ,جمعه ,پنجشنبه ,کنیم ,نقاط ,مخلوط باران ,برخی نقاط ,نیمه شرقی ,زمین بشینه ,کنیم برای , احتمال مخلوط باران ,جمعه   احتمال مخلوط منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

شمال خودرو عصر یکشنبه ما EssE BAX فروشگاه همه جوره,فروشگاه فایل,فروشگاه لوازم خانگی,همه جوره, آیلین دکور جعبه سازان