استارت زمستان نیم ماه زودتر ! هفته آتی هوا سردتر است . . . !

 

با یاد و نام خدا ؛ عرض سلام و وقت بخیر دارم خدمت تک تک همراهان عزیز هواشناسی مستقل استان مازندران

 

خب ؛ ادامه وقت در بخش هایی از استان بارندگی داریم . برای جمعه و شنبه در بخش هایی از استان خصوصا برخی نقاط دامنه ای ، ارتفاعات و غرب استان بارش های پراکنده رو داریم که جدی نیست . جمعه آسمان استان صاف تا نیمه ابریه گاهی در برخی نقاط ابری . برای روز شنبه کم کم افزایش ابر داریم خصوصا اواخر وقت . جمعه و شنبه در برخی نقاط استان خاصه در ساعات شامگاه ، بامداد و سر صبح ، احتمال مه رو هم داریم .

اما یک کم ارتفاعی رو در شمال شرق دریا مازندران داریم که با استقرار پرارتفاع در عرض های بالاتر ، به سمت غرب جا به جا میشه . از اوایل هفته آتی هم موجی از غرب کشور وارد میشه . با توجه به استقرار پرفشار در سطح زمین ، تا اطلاع ثانوی ابرناکی رو زیاد داریم . گرما محسوس نداریم خصوصا در جلگه و هوا نسبتا سرد هست و از هفته آینده گاماس گاماس سردتر میشه .

بنابراین ، در گذر شامگاه شنبه به صبح یکشنبه ، بارش ها کم کم از غرب استان گسترده تر میشه . از بعد از ظهر و شب یکشنبه ، از ارتفاعات به کل استان بارش ها فراگیر میشن . این بارش ها تا صبح دوشنبه به شکل گسترده ادامه دارن و کم کم از گسترششون کاسته میشه و جایگزینشون بارش های رگباری میشه خصوصا در نواحی غربی و مرکزی جلگه و دامنه های شمالی البرز . اما از روز سه شنبه کلا کاهش ابر داریم . دریا در این برهه نسبتا مواجه . گاهی در برخی نقاط آبگرفتگی رو هم داریم . در گردنه ها گاهی هوای مه آلود رو انتظار داریم . با توجه به کاهش دما ، بامداد و صبح دوشنبه ، سطح برف به 1100 متر میرسه و برفابه و مخلوط به 700 متر نزدیک میشه .

 

اواخر هفته آینده به بعد احتمال نفوذ سامانه جدید بارشی به استان وجود داره .

 

در زیر هم آنومالی دما هفته آینده رو از دید مدل ECMWF ملاحظه می کنید که هوا در غالب نقاط استان سردتر از نرمال خواهد بود :

 

 

عزیزان ؛ ممنون میشیم در وب ما عضو شوید ، نظر دهید و در مباحث عمومی هواشناسی ما شرکت کنید و هوای دیارتون رو گزارش کنید . چون خیلی مطالب هم اونجا گفته میشه . منتظر پاسخ گویی به سوالات شما در بخش نظرات هستیم .

 

با ما همراه باشید .

 

ˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇ

 

برای مشاهده کانال هواشناسی استان مازندران بر روی آی پایین کلیک کنید .

 

  

 

 



هواشناسی بابلسر فورکا استان ,داریم ,میشه ,هفته ,نقاط ,بارش ,برخی نقاط ,هفته آینده ,نقاط استان ,استان بارش ,استارت زمستان منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

نازلی چت | چت روم فارسی | چت فارسی گم شده در زمان مشاوره دوطرفه اقامت به کشور ترکیه کلیپ های طنز آقا رشید دانلود آهنگ DollarFactory فاوا در برق